FAQ

Vanliga frågor och svar.

I behov av support? Nedan besvarar vi ett antal återkommande frågor. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Hur laddar man upp bilagor när man skapar sin offert?

När du fyllt i alla fält avseende kravbild sparar du sedan offerten genom att klicka på “Spara”. Systemet visar då din färdiga offert. Bredvid fliken “Offert” finns fliken “Dokument” där du väljer att “Ladda upp fil”. Välj sedan den fil du vill ladda upp. När detta är klart kan du skicka in din offert.

Hur vet jag att offerten har skickats in?

När du klickat på ”Skicka in”-knappen laddas sidan om och en text dyker upp som visar “Tack för din offert! Arbete pågår med att utvärdera alla kandidater.”

Var hittar jag en offert som jag redan skickat in?

Du hittar din offert genom menyn “Förfrågan” – välj “Mottagna” och klicka på det uppdrag du offererat. Under fliken “Offerter” väljer du sedan “Visa” så syns alla dina offerter.

Kan jag ändra i en offert som jag redan skickat in?

Nej, tyvärr. När offerten är inskickad är den låst för fortsatt redigering. Detta för att beställaren inte ska kunna hinna fatta beslut utifrån information som senare ändrats av leverantören.

Jag kan inte skapa en offert, vad beror det på?

Om det inte finns en blå länk i förfrågan som heter “Skapa offert” är förfrågan avslutad från beställarens sida och stängd för inkommande offerter.

Var hittar jag avtal som jag ska godkänna och/eller signera?

När du loggar in finns det en gul ruta till höger på dashboarden som lyder ”Avtal att signera”. Om du inte ser denna direkt efter att du loggat in är det bara att klicka på “Avropsplatsen” i vänstra hörnet så kommer du till dashboarden.

Hur bjuder jag in mina kollegor?

Bjud in någon av dina kollegor under fliken “Företag / Medarbetare”. Klicka på fliken ”Bjud in”, fyll i e-postadressen och skicka.

Jag ska sluta men mina kollegor vill gärna få era utskick:

Bjud in någon av dina kollegor under fliken “Företag / Medarbetare”. Klicka på fliken ”Bjud in”, fyll i e-postadressen och skicka.

Om det var du som registrerade dig först av dina kollegor är du automatiskt administratör för ert bolag. När någon av dina kollegor registrerat sig gör du en av dem till administratör och då kan du sedan ta bort dig själv.

Kan jag välja vilka mail jag vill få?

Gå in på menyn “Konto” och välj “Meddelandeinställning”. Här ser du en översikt över din nuvarande meddelandeinställning. Klicka på länken ”Klicka här för att ändra” för att ställa in vilka meddelanden du önskar att få.

Hur byter jag ut min mailadress?

Då krävs det att du skapar en ny användare med den nya adressen och sedan ta bort den gamla. Logga in som vanligt, gå sedan in på “Företag”, välj “Medarbetare” och ange (bjud in) din nya mailadress. När din nya användare är registrerad går du in under “Medarbetare” och gör den till “Administratör”. Ta sedan bort din gamla användare.

Jag får inga aviseringar via mail, hur åtgärdar jag det?

Första steget är att kolla skräppostfiltret och ställa in Avropsplatsen som betrodd avsändare om aviseringarna finns där.

Jag kan inte se avropen utan får ett felmeddelande som lyder: "Du är inte associerad med rätt företag för att komma åt denna sida”. Varför?

Du är inte sammankopplad med företaget. Be din Avropsplatsen-administratör att bjuda in din användare och ge dig rätt behörigheter.

Jag har bjudit in medarbetare som registrerat sig i systemet, men de visas ändå inte som medarbetare. Varför?

Dubbelkolla om du eller medarbetaren har skrivit stora bokstäver i mailadressen. Ta bort inbjudan och bjud in medarbetaren igen men med små bokstäver.

Testa Avropsplatsen

Nyfiken? Boka en demo av tjänsten!

Vi hjälper er att snabbt komma igång.